Leverans & Frakt

Priser:
Priserna i webbshopen gäller tills vidare och är exkl. moms.
Priserna kan påverkas av, till exempel valutaförändringar.
Vi reserverar oss för eventuella innehållsfel på hemsidan.
På grund av olika inköpstillfällen av tygerna kan det ibland förekomma smärre färgavvikelser.

Leverans och Fraktkostnad:
Beställningar över 5000 kr levereras fraktfritt. Övrig frakt som tillkommer följer Postens avgifter. 
Vi kan leverera de flesta varorna inom 3 veckor.
När en vara sändes från oss står vi för risken.
Vid byte eller retur står du för transportrisken.

Trygg och säker betalning:

1. Faktura.
Faktura kan väljas av företag och institutioner. Betalningsvillkor 10 dagar.
Du får se varan innan du betalar för den, tryggt och säkert.
Vid val av faktura tillkommer en avgift om 25kr.

2. Postförskott.
Du betalar i samband med att du hämtar ut varan på posten eller ditt utlämningsställe.
Postförskottsavgift på 65kr tillkommer.

Fel vid leverans, retur och bytesrätt:
Kontakta oss omgående om något blivit fel vid leveransen så åtgärdar vi felet.
Specialsydda eller broderade plagg bytes ej
Du har full bytes och returrätt på övriga plagg inom 14 dagar 
Vid returer skall plaggen skickas tillbaka i orginalförpackning, oanvända.
Reklamationer returneras oanvända till Pastelli, snarast efter att du upptäckt felet.
Observera att vi ej godtar reklamationer av fläckiga plagg orsakade av provning eller daglig användning.

När du reklamerar en vara bifoga en kopia av fakturan för att vi snabbt skall kunna behandla ärendet. Reklamation paketeras väl och återsändas som så kallad ”Postorder kundretur”, ej mot postförskott eller ofrankerat.
Retur sker till; Pastelli / Skåneposten AB Brädgårdsvägen 28
236 32 Höllviken ”Postorder kundretur” finns att köpa på Posten.
Tvist rörande reklamation kan hänskjutas till Allmänna Reklamationsnämnden.
Pastelli följer nämndens rekommendationer.

Transportskador:
Synliga skador på godset ska anmälas direkt vid mottagandet.
Dolda transportskador anmäls till transportören inom 7 dagar.
Vi tar inte på oss ansvaret för transportskador utan alla transportskador regleras av fraktaren.

Ej utlösta paket:
Beställda men ej utlösta paket debiteras med kostnaderna för dubbelfrakt samt en hanteringskostnad på 250 kr.
Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.

Personuppgiftspolicy:
Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte.
Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Tveka inte att kontakta oss!